۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۶
کد خبر: 81261993
T T
۰ نفر
مربی تربیتی تسهیل كننده كار تشكل‌های دانش‌آموزی است

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: این نگرش باید در حوزه پرورشی ایجاد شود كه مربیان تربیتی تسهیل كننده كار تشكل‌های دانش‌آموزی هستند.

به گزارش روز سه شنبه دفتر مركزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، حمیدرضا كفاش در چهارمین گردهمایی مسوولان این اتحادیه اظهار داشت: حدود 50 ھزار مربی پرورشی داریم كه از یك میلیون و 100 ھزار فرھنگی رقم بسیار كوچكی را شامل می‌شود و مربی پرورشی نمی‌تواند تمام بار تربیتی دانش‌آموزان را به دوش بگیرد.

وی ادامه داد: بنابراین ھمه اركان و اجزای مدرسه از مدیر تا سرایدار باید در تربیت دانش‌آموزان نقش موثری داشته باشند.

كفاش خاطرنشان كرد: باید در حوزه پرورشی این نگرش ایجاد شود كه مربی تربیتی تسهیل كننده كار تشكل‌های دانش‌آموزی است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یكی از نهادهای رسمی، قانونی و ریشه‌دار كشور است، افزود: اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان افرادی فهیم، خوش فكر و اندیشمند هستند كه در چارچوب ولایت فعالیت می‌كنند و این تشكیلات برای نظام یك بركت محسوب می شود.

رییس سازمان دانش آموزی با اشاره به اینكه نگاه و باور ما بر تعدد تشكل‌های دانش‌آموزی است زیرا با افزایش تشكل‌ها ضرر نخواهیم كرد، افزود: ما در وزارتخانه وظیفه داریم تا هماهنگی و ارتباط این تشكل‌های دانش‌آموزی را سامان دهیم تا هر یك، بخشی از كار تربیتی در مدارس را به دوش بكشند.

كفاش خاطرنشان كرد: در این تشكل افراد فهیم، خوش فكر و اندیشمند فعالیت داشته و در حیطه وظایف خود توانا هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این نكته كه تفاوت اتحادیه با دیگر تشكل‌ها چتر حمایتی نمایندگی مقام ‌معظم‌ رهبری است، افزود: تشكل‌های قانونی و شناسنامه‌داری مانند اتحادیه دارای خط فكری مشخص و مسیر معین هستند.

فراهنگ (1)**1883 ** 1569
۰ نفر